Titolo originale | The Loss of a Teardrop Diamond |
Anno | 2008 |
Genere | Drammatico |
Produzione | USA |
Durata | 102 minuti |
Regia di | Jodie Markell |
Attori | Bryce Dallas Howard, Chris Evans, Will Patton, Ann-Margret, Mamie Gummer, Jessica Collins Ellen Burstyn, Peter Gerety, Marin Ireland, Zoe Perry, Barbara Garrick, Zach Grenier, Laila Robins, Susan Blommaert, Carol Sutton. |
MYmonetro |
Condividi
|
Ultimo aggiornamento venerdì 4 gennaio 2019
CONSIGLIATO N.D.
|
Il film racconta la storia di Fisher Willow, l'antipatica debuttante degli anni '20 figlia di un proprietario di piantagione con un disgusto per le mentalità ristretta delle persone ed un debole per la provocazione e nell'insultare quelli intorno a lei. Dopo il ritorno dagli studi all'estero, Fisher si innamora di Jimmy, il figlio di un uomo alcolizzato e di una madre pazza, che lavora in un negozio nella piantagione della sua famiglia. Lei cerca di farlo passare come un corteggiatore di classe superiore per placare la zia zitella che controlla la fortuna della sua famiglia, ma quando si perde un diamante, il loro rapporto è in ulteriore pericolo.
A troubled woman with a difficult past, humidity that hangs like condemnation in the air and a drawl as thick as honey, if not always as sweet. That's Tennessee Williams country and it's right where we find Bryce Dallas Howard's Memphis heiress, Fisher Willow, in "The Loss of a Teardrop Diamond," a prospecting venture into a once rich creative vein.
GORE VIDAL once remarked that if Tennessee Williams had nothing better to do, he would rewrite something he had already published. Almost until the day he died, in February 1983, Williams kept working, and not just on plays. He also turned out poems, novels, short stories, screenplays. The Williams archive is so vast that much of it is still uncataloged, and there are also works that are hiding in [...] Vai alla recensione »
In “The Loss of a Teardrop Diamond,” Bryce Dallas Howard ignites like a firecracker, playing an impulsive, emotionally unstable heiress recklessly defying the hidebound conventions of 1920s Memphis high society. This Southern period piece, the first feature directed by Jodie Markell, exhumes an obscure Tennessee Williams screenplay, written in 1957, in which Williams returned to realism following the [...] Vai alla recensione »